SOMIEM JUNTS?

BENVINGUTS a aquest blog d'Infantil.

Aquí COMPARTIRE amb vosaltres experiències, projectes, recursos, dubtes, opinions... i tot allò que us interessi pel que fa a l'educació dels més petits.

Així doncs, espero que aquest espai sigui alguna cosa més que un lloc d'intercanvi, un espai d'IL·LUSIONS comunes.

25 abr. 2010

ATENEX, JUGAMOS A SER DETECTIVES?

Aquest projecte que us volem presentar aquesta vegada va destinat a tot l'alumant d'educació infantil i primer cicle de primària amb o sense nee de tipus motriu, cognitiu o sensorial.
Cada seqüència didàctica proposa una vertadera integració didàctica dels continguts de totes les àrees. Aquesta que  donem a conèixer avui es per treballar la música a través de diversos sons.

Al inici abans del menú ens dóna la possiblitat de triar el nivell d'accesiblitat de l'infant segons sigui una necessitat motriu, sensorial o cognitiva. A continuació, ens proposa convertir-nos en detectius i escollir un dels casos que ens proposa un detectiu per a què l'ajudem a resoldre'l. Entre els casos ens trobem amb el robatori del zoo, el cas de l'anell de diamants, misteri a l'escola, la desaparició del pastís i el misteri del llibre d'aventures

Aquest bloc d'associació auditiva és una proposta  d'objectes digitals que preten que el puguin utilitzar tots els infants independentment de les seves característiques i el que hem trobat més interessant en la seva guia didàctica és el fet que aquest recurs està plantejat des de les potencialitats de l'infant i no les limitacions que aquest tingui. El que varia moltes vegades és el grau d'ajuda o els estimuls per a què pugui realitzar les activitats.

Altres blocs que es poden trobar són les seqüències temporals, lateralitat,els sentits, una mica d'ordre,discriminació visual i auditiva.
Cal que siguem una escola inclusiva i integradora amb propostes per a tot tipus d'alumant. Aquest recurs és un exemple de proposta per a tot l'alumant sense la necessitat que sigui un recurs exclusiu per l'alumne amb necessitats o a la inversa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada