SOMIEM JUNTS?

BENVINGUTS a aquest blog d'Infantil.

Aquí COMPARTIRE amb vosaltres experiències, projectes, recursos, dubtes, opinions... i tot allò que us interessi pel que fa a l'educació dels més petits.

Així doncs, espero que aquest espai sigui alguna cosa més que un lloc d'intercanvi, un espai d'IL·LUSIONS comunes.

25 jul. 2010

Gamar

GAMAR

Aquesta pàgina web - Gabinet de Materials i Recerca per la matemàtica a l'escola - faciliten als i a les mestres una àmplia mostra de materials manipulables, alguns dels quals els podem elaborar nosaltres mateixos, per treballar les matemàtiques a l'aula (la lògica, la geometria, el càlcul...).

També trobarem exemples d'activitats, algunes iniciatives per utilitzar els materials a partir de l'experimentació i un recull d'articles i de llibres sobre el tema que poden ser d'interès per preparar activitats i per consultar.

El que ens ha agradat i trobem especialment pràctic i útil és l'apartat de materials, on ens mostren una fotografia i ens expliquen breument com estan fets i com els podem fer servir, tot indicant el nivell pel que son més adients. Com a mostra us portem un d'Infantil.


Descripció:

Dues col·leccions d'objectes idèntics pel que fa a qualitats que es poden reconèixer pel tacte (la forma. la textura...). Pot ser qualsevol objecte que sigui fàcilment identificable pel tacte.

Utilitat:

Fer aparellaments d'objectes (correspondències qualitatives) a partir del tacte de coordinar la percepció tàctil i la visual. Es pot plantejar com un joc. Es deixa una col·lecció dins d'una bossa i l'altra col·lecció fora de la seva bossa. L'infant haurà de tenir els ulls tapats i haurà de reconèixer els objectes únicament a través del tacte.

Altres materials que podeu veure són aquests:

Joc de l'estenedor                        Jocs de lògica amb quantitats


Què be que ens hauria anat per programar durant la carrera i què be ens anirà a partir d'ara! Esperem que també us agradi aquesta proposta i que us sigui d'utilitat.
No cal dir que incluim aquesta pàgina web dins de les que seguirem a partir d'ara.

No hay comentarios:

Publicar un comentario