SOMIEM JUNTS?

BENVINGUTS a aquest blog d'Infantil.

Aquí COMPARTIRE amb vosaltres experiències, projectes, recursos, dubtes, opinions... i tot allò que us interessi pel que fa a l'educació dels més petits.

Així doncs, espero que aquest espai sigui alguna cosa més que un lloc d'intercanvi, un espai d'IL·LUSIONS comunes.

31 mar. 2010

EXPRESSIÓ PLÀSTICA I TIC

Davant la pregunta de quins recursos TIC trobem a la xarxa per poder treballar  l'expressió plàstica amb els infants d'Educació Infantil, vam decidir fer una recerca per la red.

Així va ser com vam trobar SQUISHER STUDIO, es tracta d'un
espai que ens permet triar una plantilla que pot ser un trenet, un paisatge de dinosaures, l'espai entre d'altres. Una vegada triada la plantilla, al voltant hi ha tot un seguit de boles de plastilina de diversos colors i formes que l'infant podrà triar i col·locar-la a sobre d'un dels espais de la plantilla.

Aquest recurs permet pinta quadres amb plastilina que després podran imprimir i alhora  és un excel·lent  recurs per practicar amb el ratolí i afavorir les habilitats plàstiques i espacials a l'educació infantil.

Ja sabeu si trobeu més recursos per treballar l'expressió plàstica no dubteu en  fer-ho arribar.

Bajo el diente de león

BLOC: "BAJO EL DIENTE DE LEÓN"

Avui us volem convidar a visitar un bloc molt especial que hem pogut trobar navegant per a xarxa.
Ens ha cridat molt l'atenció per la tendresa i il·lusió que desprèn, perquè el més sorprenent de tot és que es tracta d'un bloc en família i ens mostra que hi ha moltes coses per a fer a casa i plans en família...

No ens hi hem pogut resistir i tenim el privilegi de convidar-vos a que els hi feu una visita, no us en penedireu!

                         http://www.bajoeldientedeleon.blogspot.com/

29 mar. 2010

MEDITACIÓ I APRENENTATGE

Us convidem a veure aquest reportatge i que ens dieu què en penseu? Creieu que la meditació i les tècniques contemplatives poden interferir en l'aprenentatge dels infants?

27 mar. 2010

Internet segura

IQUA - INTERNET SEGURA

Volem mostrar-vos una web realment profitosa per totes les persones que treballem amb infants i tenim accés a les famílies. Es tracta de la web IQUA de l'Agència de Qualitat d'Internet. Aquesta entitat vetlla per convertir-se en un referent comú per l'Administració, les empreses, els operadors, les associacions i els usuaris que treballen en la millora i la qualitat a Internet. 


Aquesta entitat considera que és important que la innovació tecnològica proporcioni solucions que possibilitin una navegació segura, com ara la gestió de la identitat digital. A través d'aquesta gestió, l'usuari seria l'amo de la informació relativa a la seva persona i podria decidir quina part d'aquesta informació vol compartir i quina no. També, permetria la creació de cercles de confiança a Internet que equivaldrien a barris segurs per on caminar. I a través d'aquests cercles de confiança, es garantiria la seguretat en la navegació dels menors d'edat. 

Per tant: 

1)La utilització de les TIC planteja reptes importants al dret actual que es troba limitat per la territorialitat en la seva aplicació i per la seva lenta reacció als dilemes que es van plantejant. Per això, temes com ara la protecció del menor en aquest context tenen escassa regulació. 
2) Les administracions públiques en el marc de les seves competències han de lluitar contra els riscos que es plantegen, així com promoure totes les iniciatives legislatives que considerin oportunes. En aquest sentit estan actuant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades i el Defensor del Menor. 
3) Destaca la importància d'aplicar el sentit comú que s'ha de traslladar del món real al món virtual i també la necessitat de mantenir un diàleg amb els nens. És important no utilitzar Internet com a mainaderes electròniques i que els pares coneguin les TIC per tal que el seu ús sigui natural per als nens.

Protecció de dades

AGÈNCIA CATALANA DE PROTECCIÓ DE DADES

Quan vam visitar l'expodidàctica vam veure un stand que ens va sorprendre. Per primera vegada, tal com ens van dir, l'APDCAT (Agència de Protecció de Dades de Catalunya) hi participava. Us passem l'enllaç per tal de veure quins són els perills i com podem ensenyar als nostres alumnes a navegar de manera segura. Hem de tenir en conte que les TIC s'estan convertint en una eina més de treball i que a les aules fem servir Internet. És per aquesta raó que trobem imprescindible que les/els mestres puguem saber com aconsellar als nostres alumnes com moure's per la xarxa. Pensem que aquest recurs també ajudarà als pares i mares.

Hi ha una entrada amb vídeos, manuals i jocs per tal que els joves puguin trobar informació de com moure's amb seguritat a través de la xarxa, podren veure exemples del que els pot pasar si difondren les seves dades per Internet. Encara que van adreçats a alumnes de primària i de secundària, hem trobat que aquesta informació ens pot ser útil a tots.

A continuació us pasem un enllaç d'un joc en línia anomenat NAVEGA SEGUR!, on els infants poden aprendre:
- què són les dades personals
- com protegir-les
- com detectar enganys i perills
- com navegar amb seguritat

25 mar. 2010

ENTREVISTA A... LARA ROMERO!

Lara Romero és una experta formadora dins de l'àmbit de les Noves Tecnologies; concretament, pel que fa a la incorporació i utilització de les pissarres digitals a l'escola. Amb molta amabilitat va accedir a concedir-nos aquesta entrevista, i us l'hem adjuntat a continuació per tal que no us perdeu cap detall de tot el que ens va poder explicar!



23 mar. 2010

LA PISSARRA DIGITAL, UN RECURS INNOVADOR

El passat dissabte, a l'Expodidàctica, en una de les conferències explicaven els canvis positius que pot suposar utilitzar les pissarres digitals dins l'aula, tant en la manera d'aprendre de l'alumnat com en la manera d'ensenyar dels mestres.

En relació amb l'aprenentatge de l'alumnat assenyalaven que és una manera de treballar amb més coherència amb el nou currículum, ja que la utilització de la pissarra digital a l'aula permet el desenvolupament de totes les competències a Primària i de les capacitats a Infantil. A més, afavoreix un treball transversal i interdisciplinar.
Els alumnes es senten més motivats i augmenta la seva capacitat d'atenció, a més, del seu ritme i gestió de la dinàmica de l'aula. Permet ajustar-se als diversos estils d'aprenentatge de l'alumne/a oferint un ampli ventall de recursos i estímuls que afavoreixen l'èxit, fins i tot és ell/a mateix/a que es pot avaluar.

El treball amb les PDI també promou el treball col·laboratiu i afavoreix les relacions entre altres grups del centre.

Permet un ràpid accés a qualsevol informació dels temes que poden sorgir a la classe i possibilita la interacció en les tres llengües d'aprenentatge (anglès, castellà i català) de forma funcional i des de una vessant comunicativa.

S'utilitza menys paper, menys llibres de text i la pissarra de guix es converteix en un recurs auxiliar.

La incorporació de la pissarra digital a la classe també influeix en la manera de treballar del professorat. Els mestres són més competents digitalment, tenen més recursos que comparteixen amb els companys/es, i, per tant, potencien la cohesió de l'equip de mestres.

A més, aprenen juntament amb l'alumnat, ja que accedeixen al mateix temps a informacions noves. Aquest fet potencia el paper de guia de l'aprenentatge.

Després d'observar tots aquestes aspectes positius que aporta la utilització de la pissarra digital a la classe, podem concloure que és un recurs ple de riquesa educativa tant per l'alumnat com per el professorat!

21 mar. 2010


GENMAGIC UNA EINA INTERACTIVA

Gràcies al bloc de Carme Barba el qual ofereix gran quantitat de propostes didàctiques, hem descobert el recurs GENMAGIC. Aquest, és un portal de recerca i creació d'aplicacions multimèdia amb finalitats educatives i que té per objectiu la creació de generadors per la creació d'activitats interactives que poden ser incloses en pàgines web sense la necessitat de tenir un gran coneixement de l'informàtica. Aquest portal va dirigit entre d'altres als mestres, així que us animem a què feu un cop d'ull ja que no n'hi ha prou amb tenir ordinadors a l'aula sinó que hem de crear activitats i treure'n el màxim profit d'aquesta pàgina per crear nous recursos.

A més a més, aquest portal, també ofereix una red social, com un espai de col·laboració, investigació i creació.  També, hi podeu trobar un canal al youtube amb vídeos de les aplicacions didàctiques.

Dins de les propostes que hem trobat, és interessant un conjunt d'aplicacions interactives de llenguatge. Entre les aplicacions n'hi ha una per seguir el rastre de les lletres on els infants poden anar millorant el traç, així com identificar les lletres i els sons i d'altres, per treballar el vocabulari com els dictats muts.

Per últim, també hi podem trobar fitxes per la PDI per treballar totes les capacitats. 

Esperem que després d'aquest petit tast que us hem fet d'aquest portal us animeu a visitar-lo.

Cada dia descobrim coses noves en un món inmens de la informació que ens fa crèixer cada cop més, moltes gràcies a la gent de GENMAGIC que ens ha fet descobrir una miqueta més aquest món.

20 mar. 2010

UN NOVEDÓS SISTEMA DE PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA

Volem compartir amb vosaltres aquesta troballa. Si un centre educatiu vol convertit la seva pissarra en una pissarra digital interactiva només ha d'instalar un petit projector. Encara que les pissarres polivalents blanques són la superfície més recomanada, també es pot transformar qualsevol superfície llisa (com ara l'encerat, una paret, una pissarra vil·leda...) en una PDI. És una manera d'estalviar, què en penseu? També, com que el receptor és molt fi i lleuger, es pot transportar fàcilment d'un aula a un altra.
A aquesta eina  l'acompanya un llàpis electrònic, ergonòmic, fàcilment adaptable a les mans infantils, de senzilla utilització, com el ratolí de l'ordinador, molt precís i de resposta gairebé instantànea.

Altre element que ens ha impresionat ha estat el software que vam veure en forma de roda; és molt atractiu, té totes les eines necessàries per interactuar des de la pròpia pissarra, marcadors de diversos colors i gruix, càmera de fotos, càmera de vídeo, reconeixement d'escriptura, mol fàcil de manipular. El vam trobar molt adient per l'escola i fàcilment adaptable als nens d'infantil. Vam estar una estona manipulant-lo i us assegurem que "enganxa" i no comporta cap dificultat. Pensem que pot ser d'aquells recursos de l'aula que motivin més als nens.

VISITA A EXPODIDÀCTICA

El passat dijous, vam anar a visitar els diferents estands del saló de recursos per a l'educació.
Però el més interessant de tot és que vam poder observar diferents demostracions de l'utilització de la PDI i com podeu veure fins i tot vam realitzar diferents activitats!!!

Es tracta d'un pas endavant en educació.

Va estar una experiència molt enriquidora ja que vam poder observar les múltiples opcions que ens donava: capturar, navegar, escriptura a mà alçada i reconeixement de l'escriptura, dibuix amb diferents grossors... Tot disposat en un entorn gràfic senzill i intuitiu, dissenyat expressament per donar facilitats al docent de nivell bàsic en informàtica.
Vam poder observar que gran part dels exercicis a la PDI poden ser creats pel mestre a temps real, ja que compta amb espai on és possible que a partir d'un full en blanc s'incorporin imatges i captures obtingudes d'Internet, on posteriorment els infants hi podran treballar.
Els mestres som un factor clau per a poder treure el màxim rendiment a les PDI. Ens hem de posar al dia, no ens podem quedar aturats davant els canvis socials. Hem de deixar de banda la por a preguntar i experimentar, mostrant voluntat de canvi i interès per l'autoformació i treball col·laboratiu.

Les PDI no han ser una moda, sinó una peça clau en l'educació.
EINES PER UN AULA INTERACTIVA

Hem estat a l'Expodidàctica i hem descobert un munt de coses!
Estem molt interesades en el funcionament de les Pissarres Digitals, de les que us tornarem a parlar més endavant. Hem vist que al voltant d'aquesta eina i ha una sèrie d'accesoris que són interesants d'utilitzar, com ara:

El Projector

Aquest element ha experimentat una evolució molt gran, el fan de mida més petita, amb nous soports, transportable d'un aula a un altra, llànties que duren més. Podem trobar un munt de models però hi ha un aspecte que volem resaltar. Els projectors a les aules produeixen reflexos i ombres sobre la pantalla i quan els mestres i els alumnes el fan servir tapen part dels continguts que s'estan presentat. Per solucionar aquest problema el que s'ha fet és acortar la distància en la que s'ha de col·locar l'equip. És a dir, és millor tenir un projector de tir curt o ultracurt, instal·lat al damunt del suport on projectem. I com una imatge val més que mil paraules...

El Visualitzador Digital

Aquesta és una eina que pensem que s'anirà incorporant sens dubta com suport i ampliació de les activitats a l'aula. Té incorporada una càmara digital que captura imatges fixes i en moviment a temps real, també permet fer diapositives. Obre un ampli ventall de possibilitats de treball amb els nens, d'una manera innovadora i motivadora. Es pot gravar en vídeo i en audio, d'aquesta manera els nens poden veure i sentir el que han fet al moment següent d'haver-ho fet. És molt senzill d'utilitzar, amb poques funcions i pocs botons. Altres avantatges que trobem: és còmod per transportar, és força petit i lleuger, i es pot fer servir a diferents aules, estalvia temps a les classes, ja que tot es fa a temps real.

15 mar. 2010

EXPODIDÀCTICA
SALÓ DELS RECURSOS PER A L'EDUCACIÓ


Entre el 18 i 20 de març de 2010 es celebrarà a Barcelona la 14ª Fira de l'Expodidàctica. Estaran presents totes les novetats i tendències en matèria educativa dividides en els següents sectors:

- Llibres.
- TIC (Tecnologíes de la Informació i Comunicació).
- Equipaments i materials per les aules.
- Serveis i equipaments per centres educatius/oci educatiu.

L'horari serà de 10:00 h. a 19:00 h. al Palau 2 de Montjuïc.

Fins al 17 de març l'entrada és gratuïta presentant una acreditació professional que es pot obtenir resgistrant-se en el "canal del visitante" que trobareu a la pàgina principal d'aquest enllaç: http://www.expodidactica.com/. A partir del 18 de març l'entrada costa 12 euros.

US ANIMEU???

14 mar. 2010

Blogs especials

El BLOC "NOTICIUCAS DE INFANTIL"

Buscant per la red, hem trobat un bloc molt interessant, diferent a tots els altres que volem compartir amb vosaltres: El bloc de noticiucas de infantil.
és un bloc que ha estat creat per a què els alumnes d'educació infantil del CEIP Valdàliga puguin expressar les seves idees i vivències a través del seu propi llenguatge. Per aquest motiu, es troben estructures lingüístiques infantils transcrites per poder ser llegides pels adults.
Considerem que és una proposta molt interessant ja que fins ara coneixíem el bloc com una eina que principalment creaven les mestres per poder donar a conèixer tot el que treballen els infants a l'escola. Aquesta vegada, són els mateixos infants que exposen les seves idees. Pensem que és una nova forma d'endinsar-se en el món de la lectoescriptura d'una forma lliure i molt motivadora, i alhora permetrà aprendre a comunicar-se utilitzant les noves tecnologies.

Així que ara ja podeu conèixer un nou ús del bloc a les aules d'infantil ! 

Visiteu aquesta pàgina! 

13 mar. 2010

FELICITEM A LA "CLASE DE LUNA"!
Per aquesta fantàstica posada en pràctica i ús de les noves tecnologies a l'aula.


La seva tutora Raquel és l'encarregada de que tot això s'hagi pogut posar en pràctica, gràcies al seu esforç, ganes d'innovar, canviar i molta molta il·lusió.
Amb aquest vídeo ens adonem com en poden ser d'importants i útils les TIC a l'aula i com a partir de treure'n tot el profit possible s'acosegueixen uns fantàstics i sorprenents resultats.
Aquestes imatges ens omplen de ganes de fer i innovar, per poder posar-ho en pràctica quan arribem a les escoles, al treball dins l'aula.

Perquè gràcies a exemples com aquest, estem molt més convençudes de que amb ganes, esforç i il.lusió TOT POT SER POSSIBLE.

11 mar. 2010

RADIO SCHOOL (ÚS INTERACTIU DE LA RÀDIO)

Avui hem tingut l'oportunitat d'assistir a una conferència de         Maria Kreft. Ens comentava la seva experiència a partir d'un estudi de cas realitzat a diversos pobles de Zàmbia, on l'educació s'impartia a través de la ràdio. Concretament, s'ha centrat en la zona de Chikuni
Ha comentat que milers de pares no poden permetre's el promig de 157 dòlars necessaris per curs per tal que els seus fills puguin anar a l'escola pública o privada, en un país on més del 80% de la població viu amb menys d'un dòlar al dia. Per tant, s'ha apostat per un projecte on la ràdio és la principal eina d'aprenentatge disponible. Es tracta del programa "Taonga market" Radio School, un projecte especialment senzill produït al llarg dels territoris més desfavorits. 
Un grup de mestres (mentors) voluntaris carreguen els receptors que funcionen amb energia solar o bé eòlica, i amb uns pissarrons improvitzats, imparteixen les seves classes a qualsevol lloc, fins i tot, sota dels arbres. 

Aquestes lliçons són essencials a Zàmbia, sobretot per la gran devastació causada pel Sida, que provoca la mort de molts mestres abans que els seus possibles substituts puguin ser intruïts. 
En aquests moments, els alumnes poden arribar a caminar uns 10 Km fins arribar a aquestes escoles "improvitzades" però abans de tenir l'estació de ràdio, podien arribar a caminar 50 Km en un dia. 


Els mentors (mestres) ajuden als infants a seguir els programes educatius que s'emeten i fan amb ells els exercicis i els simulacres abans i després del programa que s'emet. Organitzen als alumnes en petits grups i els tradueixen tot allò que van escoltant per la ràdio. El programa va donant orientacions als tutors i ells orienten als seus alumnes. Molts mestres comenten que els és difícil ensenyar als seus alumnes quan ells mateixos no han tingut l'experiència de llegir; però realment tenen l'interès i la il·lusió d'aprendre nous mètodes actius per ensenyar als seus alumnes a llegir. 
Tot i això, els alumnes que segueixen el programa "Aprenent al mercat Taonga" aconsegueixen millors resultats que els de l'escola pública. Aquest projecte educatiu ofereix als infants una educació completa fins al setè grau, garantint la funcionalitat dels seus aprenentatges i convertint-los en un sector actiu dins de la seva comunitat.


9 mar. 2010

DIA DE LA DONA TREBALLADORA

Volem des del blog felicitar a totes les dones d'arreu el món i recordar que aquest no és un dia per a celebracions. Aquest dia és per commemorar i donar a les dones el respecte i la igualtat que es mereixen. La situació de la dona ha avançat de manera molt significativa des d'aquell 8 de març, però no obstant això encara queden moltes coses a fer.

7 mar. 2010

PLANTILLES DE DISSENY
Hola a tots i a totes! Mireu quines plantilles més  maques hem trobat per personalitzar els blogs:


Des d'aquí trobareu un munt d'opcions. A més a més, ens faciliten la instal.lació perquè cada plantilla porta el seu codi a sota. Ara us diré pas a pas com es pot fer.

1. Dins del vostre blog, aneu a Diseño - Seleccionar Plantilla nueva.

2. Seleccioneu Plantilla Mínima. El blog quedarà en blanc, aixó és correcte.

3. Una vegada tenim la plantilla mínima s'ha d'anar a Elementos de la página i alli es pulsa Añadir un gadget.

4. Afegiu un gadget HTML/Javascript.
S'obrirà un quadre de diàleg.

5. Aneu a l'adreça del blog de plantilles sense tancar la vostra, a l'apartat CATEGORIES, que es troba a la dreta, per la part de sota. Allí podeu mirar les diferents plantilles que ens ofereixen, per temàtica: vermella, infantil, flors... Cliqueu i aneu mirant.

6. Una vegada escolliu la que més us agrada, seleccioneu si la voleu de tres columnes o de dos. Nosaltres hem agafat la de dos. Copieu el codi que té escrit a sota i l'enganxeu al quadre de diàleg de javascript que teniu obert. Guardeu i aneu a Ver blog. Triga uns segons, pero... Voilà! El vostre blog ja tindrà un nou look!


PROBLEMES QUE PODEN SORGIR:

- Quan instaleu la plantilla, s'instal.la amb ella un enllaç en forma de quadradet, a dalt a la dreta, que porta directament al blog de plantilles. Si no voleu aquesta publicitat, heu de treure la part del codi que es refereix a aquest element de la plantilla, tenint molta cura de no treure la part que us interesa que es quedi. Va entre els signes < >. Al blog diuen que està prohibit treure-la, però, es clar, si sabeu com fer-ho és opcional. Nosaltres l'hem tret.


- Ens vam trobar que el blog es desconfigurava completament. Es va tornar boig... i nosaltres també. Però va ser passatger. Ens pensàvem que podia ser a causa de la plantilla. Al final, mitjançant consultes i foros, vam descobrir que podia ser el servidor. A Internet Explorer es veia malament i al Motzilla es veia bé. També ens van dir que el problema podia ser causat per dues raons:
  
      - Que més d'una persona alhora estigués treballant en la configuració del blog i en la creació d'entrades (ho hem solucionat fent torns).

      - Que les noves entrades les estiguèssim enganxant des del Word. És a dir, és millor anar-les escrivint directament al quadre de Nueva entrada, en lloc de copiar i enganxar. Per nosaltres era més còmode de l'altra manera, però si ens havia de donar problemes vam decidir, que encara que és el doble de feina, paga la pena. Pitjor és trobar-te el blog fet un nyap.

Esperem que  aquesta informació us sigui d'utilitat i us agradi.


6 mar. 2010

EL JCLIC: RACÓ DE PENSAR

PENSEM...

Un altre tipus de proposta d'activitats que podem trobar al jclic són activitats relacionades amb una àrea en concret.

El conjunt d'activitats que hem escollit estan adreçades al segon cicle d'educació infantil. Quan entrem al jclic ens dòna la possiblitat de triar tres paquets d'activitats (P3,P4 I P5).
El racó de pensar està basat en activitats per al desenvolupament del pensament lògico-matemàtic. Entre les activitats que podem trobar hi ha: trencaclosques,relacions, blocs lògics entre d'altres. A més a més també hi ha alguna activitat de llenguatge com ara sopes de lletres, embolic de paraules i més.


Esperem que us sigui útil i que ens feu arribar les vostres valoracions després de utilitzar-lo.

EL JCLIC: Projecte els dinosaures

ELS DINOSAURES

A moltes de les aules es comença a treballar per projectes. Per aquest motiu és interessant poder realitzar un seguit d'activitats sobre el projecte que s'estigui duent a terme a l'aula i on els infants podran aplicar els seus coneixements així com aprendre de nous.

El jclic que us convidem a conèixer és dels dinosaures. En aquest projecte d'activitats per a educació infantil sobre els dinosaures, hi podem trobar activitats sobre:

  • El nom dels diferents dinosaures
  • L'alimentació 
  • Les parts del cos i de l'esquelet
  • Trencaclosques
  • Aparellaments

Esperem que us agradi aquest Jclic tant monstruós i amb el qual els alumnes podran gaudir d'allò més. Clica al damunt de la imatge per anar-hi.


http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3589

JClic

QUIN TIPUS D'ACTIVITATS PODEM TROBAR AL JClic?

JClic permet realitzar set tipus d'activitats. Són les següents:

  • Les associacions pretenen que l'usuari descobreixi les relacions existents entre dos conjunts d'informació.

  • Els jocs de memòria on cal anar descobrint parelles d'elements iguals o relacionats entre ells, que es troben amagats.

                        


  • Les activitats d'exploració, identificació i informació, que parteixen d'un únic conjunt d'informació.

  • Els trencaclosques, que plantegen la reconstrucció d'una informació que es presenta inicialment desordenada. Aquesta informació pot ser gràfica, textual, sonora...o combinar aspectes gràfics i auditius al mateix temps.

                               


  • Les activitats de resposta escrita que es resolen escrivint un text (una sola paraula o frases més o menys complexes).

  • Les activitats de text, que plantegen exercicis basats sempre en les paraules, frases, lletres i paràgrafs d'un text que cal completar, entendre, corregir o ordenar. Els textos poden contenir també imatges i finestres amb contingut actiu.

  • Les sopes de lletres i els mots encreuats són variants interactives dels coneguts passatemps de paraules amagades.
QUÈ ÉS EL JClic?


JCclic és un entorn de creació, realització i avaluació d'activitats educatives multimèdia desenvolupat en una plataforma Java.

Ofereix un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per realitzar diversos tipus d'activitats d'ensenyament-aprenentatge: trencaclosques, associacions, exercicis de text...

Normalment, les activitats es presenten empaquetades en projectes. Un projecte està format per un conjunt d'activitats i una o més seqüències, que indiquen l'ordre en el qual s'han de mostrar.

Cal comentar que tots aquests projectes han estat creats per educadors i educadores de diversos països i comunitats, que han volgut compartir solidàriament el seu treball.

La pàgina web principal d'activitats ofereix un buscador amb els criteris següents: àrea, idioma, nivell, títol, autor/a i descripció. L'usuari per cercar l'activitat ha d'introduir com a mínim un dels criteris esmentats anteriorment. Els resultats s'ordenen inicialment per data de publicació.

Tant si us interessa aquest recurs per utilitzar-lo com per crear-ne un projecte podeu accedir des d'aquest enllaç: http://clic.xtec.cat/es/jclic/

5 mar. 2010

MOLTES GRÀCIES A TOTS I A TOTES!!!

Fa uns dies vam superar les 1000 visites al nostre blog, en nom de tot el grup voldríem donar-vos les gràcies per compartir amb nosaltres noves experiències i acompanyar-nos al llarg d'aquest viatge. Seguirem treballant de valent per a tots/es vosaltres i esperem que seguiu visitant-nos. Seguim en contacte!