SOMIEM JUNTS?

BENVINGUTS a aquest blog d'Infantil.

Aquí COMPARTIRE amb vosaltres experiències, projectes, recursos, dubtes, opinions... i tot allò que us interessi pel que fa a l'educació dels més petits.

Així doncs, espero que aquest espai sigui alguna cosa més que un lloc d'intercanvi, un espai d'IL·LUSIONS comunes.

31 jul. 2010

BON DIA A TOTHOM

Al setembre començarem les classes amb molta il·lusió i quina millor manera de començar el dia amb aquesta cançoneta de Damaris Gelabert!


BON DIA! BON DIA!
BON DIA AL DEMATÍ!
LA LLUNA S'AMAGA I EL SOL DEIXA SORTIR

BON DIA! BON DIA!
BON DIA AL DEMATÍ!
FEM FORA LA MANDRA I SALTEM CORRENS DEL LLIT

BON DIA! BON DIA!
BON DIA AL DEMATÍ!
BON DIA A TOTHOM!
BON DIA JO US VULL DIR!

BON DIA! BON DIA!
BON DIA AL DEMATÍ!
EL GALL JA HA CANTAT I EL DIA HA COMENÇAT

// BON DIA! BON DIA!
BON DIA A TOTHOM! //

// BON DIA! BON DIA!
BON DIA A TOTHOM! //

BON DIA A TOTHOM!
BON DIAAAAA!

BON DIA!




Si voleu escoltar-la i veure la lletra aneu a aquest enllaç:

25 jul. 2010

Didacmus

DIDACMUS - MEMORIA MUSICAL


Didacmus és un blog amic, un blog especial al que des de fa temps li volíem dedicar una entrada. És d'una professora de música, Enriqueta Barniol, que fa classes als futurs mestres a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona (España). És una dona que s'estima molt la música i aquest blog és una petita mostra del que fa.

Un dels recursos que volem compartir amb vosaltres és una pàgina que ella recomana de jocs musicals per a infantil. Aquest, concretament, és diu MEMORIA MUSICAL, i tracta d'aparellar els sons de l'escala musical. Les notes es van col·locant en un pentagrama així es van formant les parelles i, finalment, podem escoltar una bonica melodia.




També podem trobar altres jocs com ara MI CANCIÓN, on els infants es divertiran i aprendran molt intercanviant els sons de diferents animals per crear les seves composicions.

També hi ha un altre joc a aquesta web, es diu ASÍ ES UNA BANDA, on se'ls explica els components d'una banda musical de manera divertida, a través de fruites i on finalment podràn escoltar junt o per separat, tal com ells vulguin, els sons del vocalista, de la bateria, del baix...

Esperem que us agradin i que feu una ullada a DIDACMUS!!

Gamar

GAMAR

Aquesta pàgina web - Gabinet de Materials i Recerca per la matemàtica a l'escola - faciliten als i a les mestres una àmplia mostra de materials manipulables, alguns dels quals els podem elaborar nosaltres mateixos, per treballar les matemàtiques a l'aula (la lògica, la geometria, el càlcul...).

També trobarem exemples d'activitats, algunes iniciatives per utilitzar els materials a partir de l'experimentació i un recull d'articles i de llibres sobre el tema que poden ser d'interès per preparar activitats i per consultar.

El que ens ha agradat i trobem especialment pràctic i útil és l'apartat de materials, on ens mostren una fotografia i ens expliquen breument com estan fets i com els podem fer servir, tot indicant el nivell pel que son més adients. Com a mostra us portem un d'Infantil.


Descripció:

Dues col·leccions d'objectes idèntics pel que fa a qualitats que es poden reconèixer pel tacte (la forma. la textura...). Pot ser qualsevol objecte que sigui fàcilment identificable pel tacte.

Utilitat:

Fer aparellaments d'objectes (correspondències qualitatives) a partir del tacte de coordinar la percepció tàctil i la visual. Es pot plantejar com un joc. Es deixa una col·lecció dins d'una bossa i l'altra col·lecció fora de la seva bossa. L'infant haurà de tenir els ulls tapats i haurà de reconèixer els objectes únicament a través del tacte.

Altres materials que podeu veure són aquests:

Joc de l'estenedor                        Jocs de lògica amb quantitats


Què be que ens hauria anat per programar durant la carrera i què be ens anirà a partir d'ara! Esperem que també us agradi aquesta proposta i que us sigui d'utilitat.
No cal dir que incluim aquesta pàgina web dins de les que seguirem a partir d'ara.

13 jul. 2010

Gloria Fuertes

COMO SE DIBUJA UN CASTILLO
Para la niña chiquilla

y el niño chiquillo

estamos dibujando un castillo.

Este castillo encantado

está en un monte pelado.

Aunque tiene ya mil años

se conservan sus peldaños,

se conserva de este modo,

con sus fantasmas y todo,

sus almenas defensivas,

sus torres reconstruidas,

es un castillo famoso

con su puente y con su foso

las ventanas alargadas

(tiene dos en las fachadas).

Todo de piedra el castillo

(no se ha inventado el ladrillo).

El camino es tortuoso,

empinado y peligroso.

Al llegar, llegas con asma,

y te recibe un fantasma...

Sí. Un fantasma con botijo

te abraza con regocijo.

- ¡Bienvenido, alma bendita!

(y te ofrece agua fresquita

y así el susto se te quita).

Un castillo de Castilla

¡siempre es una maravilla!

 

I si volem saber una mica més sobre l'obra de Gloria Fuertes podem anar AQUI
ABC 3D


Aquest vídeo ens mostra un llibre amb un abecedari, fet amb un disseny desplegable amb 3D. Molt bonic per els nens i nenes i per els no tan nens i nenes. Donen ganes de tenir-ne un!
Ens arriba des de França, amb amor... La seva dissenyadora és una parisina anomenada Marion Bataille. Podem dir que és un treball força artístic i molt original i sorprenent, jutgeu vosaltres mateixos.

Blogs especials


BLOGS AMICS
La poesia és molt important perquè ve a explicar-nos coses que de vegades són molt difícils d’explicar: la poesia va directa a les emocions, i de vegades s’entén molt més des d’una perspectiva emocional que no racional.
 
Aquesta entrada tan poètica la volem dedicar a dos mestres blogueres que volem afegir als nostres blogs especials. Són Sandra i Yolanda Castro, que des dels seus respectius blogs:



Ens sorprenen i ens ajuden amb les seves experiències i un important ventall d'idees, d'activitats i materials que sens dubte ens ajudaran a ser millors educadors/es (i persones). Fan un treball admirable i des d'aquí el nostre reconeixement i el seu pas al nostre grup de blogs especials.

Les dues han fet una entrada dedicada a la poesia per dibuixar  que no ens podem perdre. A Mi sala amarilla ha fet una entrada amb Como se dibuja un monigote, un caracol, una mariposa y una señora. Aquesta última poesia també la podem trobar al blog ¡Cuánto aprendemos!, entre d'altres moltísimes coses (feu una ullada al seu àlbum Picassa).

Aprofitem per enllaçar altre lloc on trobarem poesia per dibuixar que segur que ens seran ben útils per portar a l'escola. 

12 jul. 2010

Poemes naturals

POEMES NATURALS

Ara, amb aquesta calor (heu vist que a Reus tenim una temperatura de 30 graus?), ens vé de gust tastar aquests poemes tant i tant refrescants.

Estan molt be perquè els podem llegir en lletra de pal, en lletra lligada, els podem escoltar i a més a més...estan preparats per imprimir! Tot un luxe de poesia estiuenca.


Per anar a la pàgina cliqueu molt suau a POEMES NATURALS.

Una vegada arribem a la pàgina, si tenim els altaveus activats i pasem pel damunt de les imatges amb el cursor, anirem sentint els títols dels poemes i podrem entrar a llegir, a sentir, el que més ens agradi. 

El tren de los números

EL TREN DE LOS NÚMEROS

Portem i transportem un altre àlbum Picassa. Aquest és de matemàtiques i es diu EL TREN DE LOS NÚMEROS. Són uns fulls de treball amb els que podem treballar els nombres a partir dels dits de les mans, les quantitats, les primeres sumes, relacionar diferents grafies amb la quantitat... També el podem fer servir com una orientació a l'hora de preparar les nostres activitats.

Esperem que us sigui d'utilitat aquest àlbum.

10 jul. 2010


PEQUENET és una pàgina web que hem descobert a través del regalet que ens va donar la Maria (gràcies mil un altra vegada), i ens ha semblat, com ho podem dir... IMPRESSIONANT. Encara que tingui la paraula Peque al seu nom, és molt gran. De veritat que val la pena passar-se una estoneta i veure tot el que ens ofereixen.
Pensem que està feta amb molt de talent, creativitat, professionalitat i sentit de l'humor. És un món especial, "habitat" per uns animalons molt i molt simpàtics que ens proporcionen articles, activitats, endevinalles, cançons, jocs, embarbussaments, acudits, manualitats i un llarg etc. del que podem formar part amb les nostres aportacions.

No us podeu perdre l'entrevista feta al Monstruo del Armario, del que us portem una foto:


I també us recomenem una d'activitat que ens faciliten - preparada per descarregar -  que ens ha agradat força, ara que tenim una mica més de temps a l'estiu, pels que (com alguna de nosaltres) necessitem recordar tots els aniversaris dels nostres amics, que han anomenat Cumple Teca Eterna, perquè val per sempre més:


A que teniu ganes de veure com és? L'enllaç el trobareu a dalt, a la paraula PEQUENET. Nosaltres ja tenim aquesta pàgina web al seu lloc especial al nostre blog.

Montessori

MONTESSORI

Us portem un altre blog que pensem que és força interessant per educació infantil, es diu MONTESSORI HOY. En aquest blog, entre d'altres coses, podem veure cursos i xerrades que fan. Parlen dels materials Montessori i de la seva utilitat i com que una imatge val més que mil paraules (o això diuen...) us portem aquest vídeo: 


Una de les parts que trobem més maques és que ens donen pautes, pas a pas, per realitzar activitats. Les etiquetes ens porten des de la base teòrica fins els aspectes més pràctics, com ara l'apartat on ens faciliten la pròpia realització dels materials i plantilles. Així que si busquem idees per elaborar els nostres materials aquí tenim un altre blog amic, que, des d'aquest moment, pasarà al lloc de blogs especials.

També ens proporcionen vídeos explicatius com el que a continuació compartim amb tots i totes vosaltres, d'una activitat que, encara que està destinada a Primària, sempre li podem trobar la manera d'adaptar-la a les aules d'infantil. Què us sembla?

4 jul. 2010

PEQUENET 2.0

PREMI PEQUENET 2.0

Hem rebut de Maria, de Libretas de colores aquest premi tan especial creat per la pàgina web PequeNet.com com a reconeixement als/les mestres que introdueixen les noves tecnologies en l'educació infantil d'una manera lúdica i atractiva. És especialment especial (:D) perquè  cada vegada que actualitzem la pàgina surt un embarbussament diferent. No us sembla força original?


Gràcies Maria per pensar en nosaltres per aquest regalet tant i tan maquet.

Com que és un premi adreçat a Educació Infantil, nosaltres, alhora, el pasem a:

La classe dels cangurs, que s'han fet molt i molt grans.

TIC, LLAPIS I PAPER, per la gran quantitat de recursos que ens ofereixen contínuament.

Cañada Blanch Infantil, amb un especial record a la classe de Los Osos i de Los Leones.

El blog de doña Díriga, por su maravillosa forma de entender el mundo de los niños desde la educación.

La clase de Luna, que a més a més estan d'enhorabona i els hem de felicitar de tot cor per el premi merescut que els han donat. Moltes felicitats luneros!!!

Classe de les formigues, pel treball tan maco que han fet de les

EL NOU CALENDARI ESCOLAR

 Aquest curs escolar ja finalitzat i els mestres preparen el nou curs en aquests moments, la primera setmana de juliol. De cara el nou curs es plantegen nous reptes i dubtes degut al canvi de calendari escolar ja que el proper curs escolar 2010-11 arrencarà el 7 de setembre, això significa avançar el curs escolar una setmana. Al mateix temps, la Generalitat introdueix aquest curs una setmana de vacances al febrer i deixarà de fer-se la jornada intensiva el mes de juny per continuar amb el mateix horari escolar que la resta del curs escolar.

Per aquest motiu, el nostre bloc  planteja una de les possibles mesures es prendran per poder donar resposta al nou calendari.Un dels dubtes que ens plantegem és  què faran els alumnes  la setmana blanca al febrer. Al bloc d'Educació, el qual proposa connectar idees i projectes del Departament d'Educació a internet es planteja una proposta extreta del bloc Criatures.cat. La proposta constructivista planteja el  següent:

Tenint en compte els canvis en el calendari escolar, seria una proposta enriquidora que els futurs docents de les Facultats d'Educació organitzessin sota la supervisió d'un tutor les activitats a les escoles durant la setmana de febrer. D'aquesta forma els futurs docents tindrien més responsabilitat i una experiència molt enriquidora que els hi permetria posar en pràctica unes activitats preparades prèviament a la Facultat.

Davant aquesta proposta us plantegem les següents qüestions:
-Què en penseu d'aquest nou calendari escolar ?
-Quines mesures prenen les escoles davant aquest nou calendari?
-Què en pensen les famílies?
-És possible dur a terme aquesta proposta plantejada?

Per finalitzar volem afegir que per davant de tot el que hauríem de tenir present és que totes les propostes que es plantegen han de tenir com a punt de partida què és el millor per als alumnes. Ara deixem el debat obert per a què ens digueu la vostra opinió ja que entre tots enriquim  aquest bloc.

Numbers

NUMBERS

Els nens i nenes petits mostren actituds molt favorables cap a l'aprenentatge d'una tercera llengua, encara que els més grans progressen de manera més ràpida en les primeres etapes d'aprenentatge dins del context escolar, segons un estudi fet per Jasone Zenot titulat El aprendizaje del inglés desde Educación Infantil: efectos cognitivos, lingüísticos y afectivos.

Per introduir l'anglès a infantil i ensenyar els nombres de l'1 al 10 de manera amena aquí tenim aquest bonic vídeo:




Per tal que els nens i nenes relacionin el nombre amb la quantitat aquí tenim aquest altre:

Esperem que us agradin!

Àlbum Picassa

BATAMANTA

Us preguntareu què és BATAMANTA. És un album web de Picassa on podem trobar un recull d'imatges, il·lustracions, que ens poden ser molt útils a l'hora de montar activitats a l'escola i de treballar les rutines. Hi ha abecedaris, marcs i orles, dites, imatges per fer el temps a l'aula, làmines pels hàbits, contes, dibuixos pels aniversaris, etc, etc.

Afegim algunes per que aneu fent un petit tast i no dubteu en fer-hi una ullada a aquesta bonica (i útil) pàgina web, que també i a partir d'ara, tindrem disponible a l'apartat de webs d'interès.

DITES 
                                                                

HÀBITS


EL TEMPS



ELS ANIVERSARIS



MARCS



ORLES