SOMIEM JUNTS?

BENVINGUTS a aquest blog d'Infantil.

Aquí COMPARTIRE amb vosaltres experiències, projectes, recursos, dubtes, opinions... i tot allò que us interessi pel que fa a l'educació dels més petits.

Així doncs, espero que aquest espai sigui alguna cosa més que un lloc d'intercanvi, un espai d'IL·LUSIONS comunes.

5 oct. 2013

ESTIMACIÓ (matemàtiques)

ESTIMACIÓ 

Estic a una classe de P3. A l'escola comencem a introduir activitats matemàtiques on es treballa l'estimació quantitativa amb bits. Els mestres han preparat el material didàctic amb petites cartolines plastificades amb imatges d'objectes, fruites, animals, joguines... en la quantitat de l'u al tres i se'ls presenta de manera aleatòria. 

Més endavant i en cursos posteriors es va afegint dificultat a l'activitat amb cartolines amb més quantitat, sempre de manera progressiva i adequada a l'evolució dels nens i nenes. 

Primer la mestra ensenya les targetes i les va passant tot dien la quantitat. Ho fa unes quantes vegades, demanant als alumnes que ho facin amb ella. A continuació es fa nen per nen per fer una avaluació inicial. Aquest sistema es va treballant al llarg del curs i es van canviant les imatges per tal que no les memoritzin i entenguin bé el concepte que volem treballar. És millor fer-ho amb grups reduïts, amb desdoblament de la classe perquè sinó resultaria massa llarg i els petits perdrien l'interès.

Un exemple de com podrien ser aquestes cartolines seria així (cada imatge per separat):




Cada quadrat va retallat i plastificat apart. Es poden repetir les figures o no, com vulgueu. Aquesta és solament una proposta del que es pot fer. La mida que fem servir nosaltres és de mig full per imatge; les que us he presentat jo estàn fetes a una mida més petita a tall d'exemple.

Per treballar manipulativament la noció de quantitat podem proposar als nens i nenes que vagint fent columnes de taps amb la condició que cada columna succesiva ha de tenir un tap més, seguidament col·loca unes cartolines amb els números 1, 2, o 3 segons correspongui. 

Altres activitats manipulatives que poden fer serien les que a continuació us presento amb fotografies, sempre adaptant el nivell de dificultat al que estem treballant en aquell moment (per al nostre P3 faríem només de l'1 al 3 i el d'enganxar clips a les targetes quedaria suprimit per el nivell de desenvolupament de la psicomotricitat fina que requereix).

L'activitat dels tubs de paper de cuina i boletes, per començar pot estar bé que siguin del mateix color, però seria interessant que no ho relacionessin per la qualitat del color, sinó per la quantitat, 1 més cada vegada. A veure què us sembla:

2 comentarios:

  1. Hola Mariana! Acabo de descobrir el teu bloc i tot el que he vist m'ha semblat molt interessant! Et convido a visitar el meu, per si no el coneixies (www.quantesidees.blogspot.com) i espero que a partir d'avui puguem compartir moltes idees.
    Fins aviat!

    ResponderEliminar
  2. Hola Eugenia, etic molt contenta que t'agradi el blog. Aniré a veure el teu sens dubte. M'agrada compartir idees!! Molt!!
    Fins aviat!

    ResponderEliminar