SOMIEM JUNTS?

BENVINGUTS a aquest blog d'Infantil.

Aquí COMPARTIRE amb vosaltres experiències, projectes, recursos, dubtes, opinions... i tot allò que us interessi pel que fa a l'educació dels més petits.

Així doncs, espero que aquest espai sigui alguna cosa més que un lloc d'intercanvi, un espai d'IL·LUSIONS comunes.

24 oct. 2013

Receptes per a Halloween

RECEPTES PER HALLOWEEN

Cada vegada és més coneguda la festa de Halloween per aquesta part del món. Es celebra per Tots Sants i coincideix amb La Castanyada. Com que a moltes escoles s'està prioritzant l'anglès com a tercera llengua, s'explica de manera motivadora als nens i nenes aquesta festa, un tret cultural anglosaxó que és benvingut per molts petits (i alguns no tant petits). Sense que vagi en detriment de la nostra pròpia festa d'aquestes dates, La Castanyada, aquí en teniu una idea més per Halloween... i per altres ocasions. La pàgina web que us presento a continuació es diu recetín.com



Aquí trobareu receptes divertides, menús per infants, curiositats, plats que es poden fer a casa i ... per què no? alguns també a l'escola. En aquest moment estan oferint un llibre de receptes amb 13 postres de Halloween per descarregar, només cal donar el correu electrònic i al moment ens faciliten la descàrrega. Ho he provat i m'ha semblat interessant compartir aquesta troballa amb tots vosaltres. 

Tenen mussols terrorífics...


... mòmies misterioses ...

 
... fantasmes esgarrifants...


... dits de bruixa ...

 

 ... aranyes esfereidores...

 ... i galetes que fan por! 

(entre d'altres, shhhh)

Halloween

HALLOWEEN

Mireu, mireu que tenim per aquí!!









Us agraden aquestes propostes per Halloween?
Doncs les he trobat a un blog amb unes idees genials per realitzar manualitats de tot tipus. El blog es diu La classe della mestra ValentinaSi voleu saber una mica més, aneu a visitar-la clicant damunt l'enllaç. Veureu com ens explica pas a pas, i amb fotografies, com es fan.

Serà un blog que seguirem amb molt de gust des d'ara mateix.

Dedicat especialment a totes aquestes mestres d'anglès que fan coses ben originals amb els alumnes (dic d'anglès perquè ho solen fer elles, però dedicat a tots/totes ;), a aquells que els agrada una bona idea i un treball de plàstica ben fet).

18 oct. 2013

La Castanyada

LA CASTANYADA

 Arriba el moment de cel·lebrar la castanyada. I com ho fem a l'escola? Doncs cantant, ballant i menjant castanyes tots junts.

A les nostres classes de P3 els explicarem el conte de La Castanyera des de diferents formats: amb un conte, amb imatges i des de l'ordinador per tal que coneguin una mica com és aquesta festa.Des de l'ordinador podem anar a edu365.cat/Infantil y passar el conte d'aquesta des d'aquest enllaç: La Castanyera


O possar el vídeo:

                                 

També cantarem i interpretarem la cançó de La Castanyera. Aquí en teniu un vídeo per sentir-la i un full amb la lletra:

                                  




Però que farem que ens agradarà tant? Doncs molta festeta! 

Decorarem l'escola ...



Ens vestirem de castanyeres amb un mocador al cap i un davantal. Anirem a la sala d'actes a fer festival, cantant la cançó de la tardor i recitant un poema. 

Amb la recepta del panellets...


 Prepararem tres panellets cadascú i els portarem a casa per tal que els papes i les mames també els puguin tastar.


 Així és com han quedat després que les mestres els emboliquin en paper de cel·lofana transparent i els enganxin una etiqueta. Semblen de pastisseria!!

Vindran a veure'ns les senyores castanyeres i ens portaran castanyes!! I menjarem les castanyes asades tots plegats. Serà un dia molt divertit i especial.

També ens portarem una titella. Què us semblen aquestes?








Amb els nens i nenes de la classe de P3 també hem fet una paperina amb retalls de diari i boletes de paper de seda per representar les castanyes. Aquí teniu el model que hem utilitzat.





5 oct. 2013

ESTIMACIÓ (matemàtiques)

ESTIMACIÓ 

Estic a una classe de P3. A l'escola comencem a introduir activitats matemàtiques on es treballa l'estimació quantitativa amb bits. Els mestres han preparat el material didàctic amb petites cartolines plastificades amb imatges d'objectes, fruites, animals, joguines... en la quantitat de l'u al tres i se'ls presenta de manera aleatòria. 

Més endavant i en cursos posteriors es va afegint dificultat a l'activitat amb cartolines amb més quantitat, sempre de manera progressiva i adequada a l'evolució dels nens i nenes. 

Primer la mestra ensenya les targetes i les va passant tot dien la quantitat. Ho fa unes quantes vegades, demanant als alumnes que ho facin amb ella. A continuació es fa nen per nen per fer una avaluació inicial. Aquest sistema es va treballant al llarg del curs i es van canviant les imatges per tal que no les memoritzin i entenguin bé el concepte que volem treballar. És millor fer-ho amb grups reduïts, amb desdoblament de la classe perquè sinó resultaria massa llarg i els petits perdrien l'interès.

Un exemple de com podrien ser aquestes cartolines seria així (cada imatge per separat):




Cada quadrat va retallat i plastificat apart. Es poden repetir les figures o no, com vulgueu. Aquesta és solament una proposta del que es pot fer. La mida que fem servir nosaltres és de mig full per imatge; les que us he presentat jo estàn fetes a una mida més petita a tall d'exemple.

Per treballar manipulativament la noció de quantitat podem proposar als nens i nenes que vagint fent columnes de taps amb la condició que cada columna succesiva ha de tenir un tap més, seguidament col·loca unes cartolines amb els números 1, 2, o 3 segons correspongui. 

Altres activitats manipulatives que poden fer serien les que a continuació us presento amb fotografies, sempre adaptant el nivell de dificultat al que estem treballant en aquell moment (per al nostre P3 faríem només de l'1 al 3 i el d'enganxar clips a les targetes quedaria suprimit per el nivell de desenvolupament de la psicomotricitat fina que requereix).

L'activitat dels tubs de paper de cuina i boletes, per començar pot estar bé que siguin del mateix color, però seria interessant que no ho relacionessin per la qualitat del color, sinó per la quantitat, 1 més cada vegada. A veure què us sembla: