SOMIEM JUNTS?

BENVINGUTS a aquest blog d'Infantil.

Aquí COMPARTIRE amb vosaltres experiències, projectes, recursos, dubtes, opinions... i tot allò que us interessi pel que fa a l'educació dels més petits.

Així doncs, espero que aquest espai sigui alguna cosa més que un lloc d'intercanvi, un espai d'IL·LUSIONS comunes.

21 abr. 2014

Per la Pasqua, Mona

PER LA PASQUA, MONA

Quan vaig arribar a Catalunya i vaig sentir parlar de regalar la mona em va venir al cap, doncs això, una mena de mico que s'havia de regalar. És per aquesta raó que m'ha fet tanta gràcia aquesta il·lustració de la Mona (per cert, no sé qui és l'autor/a, si algú ho sap m'agradari molt afegir el seu nom a sota). 

Tot seguit, pels que, com jo en el seu moment, no sabeu ben bé què deu ser la Mona, us faig una breu explicació.
A Catalunya hi ha una cançoneta que diu així:
 

El dia de Pasqua es celebra aquesta festa amb molta il·lusió, especialment per els més petits. Els padrins regalen als seus fillols una Mona. 

Què és aquesta mona? És una pasta, pastís, que tradicionalment era com un rosco dolç amb ous durs. Es regalava als fillols fins que eren adolescents i la Mona portava tants ous com anys tenia el nen.


Com que els costums i les tradicions van canviant, ara gairebé no es regalen Mones amb ous. Més aviat els petits reben Mones de xocolata, de mantega o de crema, tota guarnida de plomes, pollets i alguna figura de xocolata al damunt.


A les escoles sempre es fa alguna cosa amb els alumnes. N'hi ha que fan una mona amb tot el grup i se la mengen al pati amb la resta de l'escola (o per cicles o nivells, segons l'organització de cada escola). N'hi ha que fan mones individuals que després els nens i nenes s'emporten cap a casa. A l'escola que estic actualment han fet una Mona per classe i se l'han menjat a la pista amb la resta de companys/es de l'escola. 

Alguns exemples bons i divertits de mones individuals fetes a les escoles són aquests (si cliqueu damunt de la foto veureu d'on provenen)

http://elsmicosdefaura.blogspot.com.es/2011_04_01_archive.html

http://ceipalmenara.blogspot.com.es/2011_04_01_archive.html

Gaudiu molt del vostre dia de Pasqua i de la vostra dolça Mona

Si voleu saber una mica més, feu clic AQUÍ MATEIX

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada