SOMIEM JUNTS?

BENVINGUTS a aquest blog d'Infantil.

Aquí COMPARTIRE amb vosaltres experiències, projectes, recursos, dubtes, opinions... i tot allò que us interessi pel que fa a l'educació dels més petits.

Així doncs, espero que aquest espai sigui alguna cosa més que un lloc d'intercanvi, un espai d'IL·LUSIONS comunes.

20 jul. 2014

Gloria Fuertes

Faig vacances. Tinc pendent alguns projectes, algun aniversari, alguna idea regal... no m'oblidaré, promet, promet. Us deixo amb un bonic poema d'una autora que sabeu que sóc superfan i, que ens diu molt sabiament, que amb tot es pot fer alguna cosa...
 

CON UN CERO

Gloria Fuertes

Con todo se puede hacer algo,
hasta con un cero
- que parece que no vale nada -
se puede hacer la Tierra, 
una rueda, una manzana,
 
una luna, una sandía,
una avellana.


Con dos ceros se pueden hacer
unas gafas.

 
Con tres ceros se puede escribir:
y0 0s quier0.

8 jul. 2014

Matemàtiques a P - 3

Què és la matemàtica? Una ciència? Un joc? Un art? Una activitat d'hipòtesis i dades? Un joc jugat amb símbols, ple de tàctiques eficaces i estratègies? O una matèria de percepció, de visió clara i de nous camins que prèviament no eren considerats? La matemàtica és tot això, en una fantàstica i misteriosa combinació: certament té un component científic; i, en tot cas, s'acosta a un joc abstracte, i per sota i al costat dels compònents científics i lúdics hi ha el rol fonamental de la percepció, ja que sense l'habilitat de veure els dos components literalment i metafòricament, no es pot començar a fer matemàtiques.Wells (1995)

ÀNGEL ALSINA I PASTELLS (2004) "Com desenvolupar el pensament matemàtic dels 0 als 6 anys". Universitat de Vic: Eumo Editorial

Es pot aprendre matemàtiques de manera divertida? I tant que sí!!

El que hem intentat és portar a terme una metodologia interactiva, a partir de l'experimentació, el descubriment, el joc... de manera que els aprenentatges acabin formant part dels infants a partir dels seus interesos, vivencies i gaudi. En aquesta ocasió us presento un resum del que hem fet a l'escola per treballar les matemàtiques amb els més petits al llarg del curs. És tant sols una mostra, un petit tast per veure com és aquest procés i com l'hem fet nosaltres a l'escola.

 


Us he de dir que també tenien el seu "llibre de mates", que, en les reunions de nivell, miravem fil per randa el que demanava i organitzavem activitats manipulatives i experiencials per lligar-les una mica amb els continguts del mateix. Sempre no ha estat així per falta de temps, però és el que passa quan ens hem d'avenir amb els llibres. També, si hem considerat necessàri canviar o modificar alguna de les activitats proposades al llibre, doncs ho hem fet (i no ens ha tremolat la mà).

He organitzat la publicació utilitzant el llibre de la cita del començament, em semblava la millor manera, ja que les activitats que hem proposat a l'escola s'integren molt bé en el contingut del llibre.
Algunes activitats, com algunes referides a l'estimació, les presento de diferent forma a com les hem fet perquè no he guardat les fotografies de les votacions a la pissarra.


4 jul. 2014

Regalets

L'Anna, del blog Petit món, m'ha enviat aquest regalet i m'ha fet molt feliç!! Que la nostra feina tingui, en algun moment, cert reconeixement, s'agraeix sempre.

Un dels objectius del premi (això és copiat tal cual, Anna ;) és fer difusió dels petits blogs, que tenen poquets seguidors, però amb una tasca i lemes molt importants: compartir, reflexionar, col·laborar...

Què cal fer quan es rep el premi?
  1. Anomenar la persona que ha concedit el premi i fer-hi un enllaç.
  2. Posar l'etiqueta del premi.
  3. Passar el premi a 10 nous blogs.
  4. Informar als blogs premiats deixant un comentari amb l'adreça de l'enllaç.
I tot seguit, la meva proposta de blogs, tot i que n'hi han molts i molts que també podrien estar en aquesta llista, he escollit alguns que ja els falta poquet per arribar a 200 o més seguidors i d'altres que comencen ara aquet camí i que considero que val la pena fer una volteta per les seves publicacions: